Rođeni Čakovčanin
FOTO: Matica
Dražen Domjanić, rođeni Čakovčanin, počeo je početkom 1980-ih studirati klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studij je završio u Novome Sadu, u razredu profesora Arba Valdme. Nastavio se usavršavati u Zagrebu, Beču i Weimaru. Ostao je u inozemstvu i neko vrijeme podučavao klavir u Austriji. Budući da nikada nije bio baš “klasičar do srži”, svirao je u najboljim švicarskim hotelima u St. Moritzu, Davosu, Zürichu, Baselu i Bad Ragazu i tako se 1990. godine našao u Lihtenštajnu, gdje je i ostao.
U sedam dvojezičnih osnovnih škola Gradišća ove školske godine izvodi se izborni predmet sviranja tamburice. Zbog pandemije koronavirusa vježbe se trenutačno ne mogu održavati u školi pa se prešlo na online način rada, javlja austrijska ORF televizija. U dogovoru s nadzornicom za manjinsko školstvo Karin Vukman-Artner, profesor Ante Pletikosić tijekom prvog lockdowna u ožujku počeo […]
Danas klavir više ne svira profesionalno. No, s glazbom je i dalje stalno povezan kao organizator, utemeljitelj i ravnatelj, a nerijetko i kao podupiratelj mnogobrojnih glazbenih događaja, nastupa mladih glazbenika, ustanova i festivala, i to na međunarodnome planu.
“Još prije 30 godina, kada sam počeo raditi kao profesor u Austriji, pomagao sam mladim glazbenicima, prije svega iz Vorarlberga, najzapadnije pokrajine u Austriji, a mnogi glazbenici u orkestru koji danas vodim kao intendant su iz Austrije”, rekao je.
Intendant je Simfonijskoga orkestra Lihtenštajna, ravnatelj festivala Vaduz Classic i Međunarodne glazbene akademije u Lihtenštajnu te vlasnik glazbene agencije DraDoVision. Osnovao je Ansambl Esperanza koji okuplja mlade glazbenike od 15 do 28 godina. Vodio je festival Next Generation u švicarskome Bad Ragazu na kojem su sudjelovali i mnogobrojni mladi hrvatski glazbenici. Festival je 2018. dobio jednu od najznačajnijih europskih glazbenih nagrada “Opus Klassik”.
Domjanić je 2000. godine postao umjetnički ravnatelj fondacije Glazba i mladi. Sredstvima fondacije osnovana je najprije Glazbena akademija, a zatim i Festival Next Generation, odnosno VP Bank Classic Festival, kako se poslije zvao. I proslavljeni violončelist Luka Šulić nekoliko puta je učio na seminarima Međunarodne glazbene akademije u Lihtenštajnu. Bio je korisnik stipendije Zaklade Musik und Jugend (Glazba i mladi) koja mu je, pod umjetničkim vodstvom Dražena Domjanića, financijski pomogla 2004. da ode u Japan na Natjecanje Čajkovski. Nekako u to vrijeme dobio je ponudu da preuzme funkciju ravnatelja simfonijskoga orkestra, a nedugo nakon toga inicirao je osnivanje festivala MusicConnects u Švicarskoj te festivala Alpenarte u Austriji.
Hrvatska Udruga Jadran iz Argentine na svom YouTube kanalu emitirala je Božićni koncert na kojem su sudjelovale grupe i solisti iz Argentine, Hrvatske i Njemačke. “Koncert je montirani video s prezentacijama napravljenima isključivo za ovaj događaj. Zbog situacije s pandemijom, umjetničke skupine snimale su pjesme poštujući ograničenja koja su bila na snazi u svakoj zemlji […]
Profesori Međunarodne akademije vodeći su svjetski pedagozi, među kojima su i ugledni hrvatski hornist svjetske karijere Radovan Vlatković te pijanist Ruben Dalabaltyan i violončelist Valter Dešpalj sa zagrebačke Muzičke akademije. Svaki profesor bira najviše do šest studenata s kojima radi u jednome tjednu. Uz nastavu glazbala, akademija nudi i različite seminare iz područja medicine, ekonomije i drugih predmeta koji se inače ne predaju na drugim umjetničkim akademijama.
Prekinute glazbene sezone, otkazani festivali i odgođeni projekti zasigurno su nov izazov za Dražena Domjanića, menadžera i organizatora koji je zavidnim poslovnim umijećem i sposobnošću ostvario zapažene rezultate. U svojemu orkestru, kao i Ansamblu Esperanza, odmah nakon izbijanja pandemije načinio je socijalni plan za zbrinjavanje glazbenika.
Riječ je o fondu šesteroznamenkastoga iznosa u švicarskim francima koji glazbenicima nadoknađuje veći dio ugovorenih iznosa koje nisu mogli zaraditi zbog otkazanih koncerata. Uvijek je znao pronaći financijska sredstva za glazbene projekte i ansamble, bez pomoći države. Znao je kako utemeljiti svojevrsne klastere glazbenih institucija i njihovu međusobnu interakciju, uz misao vodilju da sve to najviše posluži promicanju i pomoći mladim umjetnicima.
Za taj rad nedavno je primio visoko državno odličje Republike Austrije, za svoju djelatnost u regiji koja obuhvaća Lihtenštajn te dijelove Austrije, Njemačke i Švicarske. Simfonijski orkestar Lihtenštajna morao je, poput svih ostalih glazbenih ansambala na svijetu, početkom ožujka prekinuti svoju redovitu sezonu zbog pandemije koronavirusa. I festival Vaduz Classic morao je odgoditi.
Za snimanje zvučnog albuma Zipčica (Interpublic, Zagreb, 2011.) hrvatskih božićnih i trikraljevskih napjeva, motivirao me odaziv publike na prigodnim koncertima koje sam sama ili s pratećim glazbenicima klaviristom Matijom Dedićem, violončelistom Stanislavom Kovačićem, basistom Mladenom Barakovićem, tamburašem Antunom Božićem i udaraljkašem Brankom Trajkovom, održala u posljednjih dvadesetak godina diljem Hrvatske. Na poticaj 2010. godine dvojice […]
Dražen sa suprugom Austrijankom Monikom ima kći Saru i sina Andreasa. Sara je violinistica, a Andreas nastavlja očevim stopama kao pijanist i menadžer.
Hrvatska matica iseljenika